Klachten en complimenten
Complimenten en klachten

Een compliment geven of wat als het niet goed gaat?

Natuurlijk hopen we dat je tevreden bent over de ondersteuning van De Overburen. De Overburen wil jou graag goed ondersteunen. We vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Daarom willen we weten wat we goed doen en wat we niet goed doen. Dus praat daarover met je begeleider.

Heb je complimenten?
Als je tevreden bent over ons, dan horen wij dat graag. Wil je ons een compliment geven dan kan dat. Vertel het vooral eerst aan je begeleider dat je tevreden bent. Of stuur een mail naar clientzaken@de-overburen.nl.

Toch kan het gebeuren dat iets niet gaat zoals het hoort of zoals je wenst. Het is dan ook belangrijk om daar samen over te praten. Want als je met elkaar in gesprek blijft, begrijp je elkaar vaak beter.

Je kan de stappen die hieronder staan volgen, maar indiening van een klacht is ook mogelijk zonder melding aan begeleider of teammanager. Je kan dan gelijk naar stap 3 of 4 gaan.

Stap 1: Praat met je begeleider
Ben je ergens niet tevreden over? Bespreek dit dan met je begeleider. Vaak lukt het om samen een oplossing te vinden. Vind je het moeilijk om het juist aan deze begeleider te vertellen? Dan kun je ook praten met een andere begeleider. Samen komen jullie er vast uit.

Stap 2: De teammanager kan je helpen
Vind je dat het probleem nog niet is opgelost, dan kun je de teammanager vragen om mee te helpen. De teammanager denkt graag mee en kijkt samen met jullie naar een oplossing.

Stap 3: De cliëntvertrouwenspersoon kan ook helpen
Het kan zijn dat jij graag met iemand in vertrouwen over je probleem of klacht wil praten. Dan kun je ook terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Zij werkt voor het LSR (Landelijke Steunpunt Raden) is een onafhankelijk. Zij luistert naar je en helpt je met “hoe verder”.

Wil je contact met de cliëntvertrouwenspersoon? Hier vind je haar gegevens:

Ank van Duinen
Mobiel: 06-33687282
Mailadres: a.vanduinen@hetlsr.nl


Stap 4: De klachtenfunctionaris
Heb je stappen gezet en je vindt dat je probleem niet (goed) is opgelost? Dan kun je een brief schrijven, bellen of mailen naar de klachtenfunctionaris van De Overburen.

Deze kijkt wat je klacht is en bekijkt de klachtenfunctionaris wat mogelijk is om een oplossing te vinden.

Contactgegevens:
Klachtenfunctionaris cliënten
Postbus 4000
2980 GA Ridderkerk
(t) 0180-641050
info@de Overburen.nl

Mocht je een klacht willen indienen, bekijk dan ook de klachtenregeling van de Overburen. We hebben ook een versie voor clienten, deze kan je hier inzien.

 

Layer 1

Wil je meer weten over onze organisatie of dienstverlening? Kom langs voor een kop koffie en we vertellen je graag meer. Neem contact op