Een belangrijk onderwerp

Onze kwaliteit

OrganisatieKwaliteit
Groep bewoners voor de deur van een woonlocatie in Ridderkerk voor begeleid wonen
Wat vinden wij?

Onze kijk op kwaliteit in de zorg

Wij geloven in een werkwijze waarin kwaliteit niet alleen een checklist is, maar vooral aansluit bij de leefwereld van onze cliënten en het dagelijks werk van onze medewerkers. Kwaliteit betekent dat we bijdragen aan een waardevol en betekenisvol leven van onze cliënten. Dit doen we door ons te richten op wat écht belangrijk is: de ervaringen en wensen van cliënten en wat hen gelukkig maakt. Onze zorg richt zich op de persoon, niet op hun beperkingen.

Waar geloven wij in?

Wij geloven in een werkwijze waarin kwaliteit niet alleen een checklist is, maar vooral aansluit bij de leefwereld van onze cliënten en het dagelijks werk van onze medewerkers.

Bert Hessel, Kwaliteitscontrolleur
Bewoners en begeleiders van woonlocatie de Karper genieten van hun lunch.
Wat betekent dit voor hen?

Onze cliënten

Het begint vanuit een positieve benadering op de leefwereld van de cliënt. Wij vragen niet wat iemand niet kan, maar kijken juist naar hun talenten en wensen. Door samen te werken met het netwerk van de cliënt, inclusief familie, vrienden en vrijwilligers, stimuleren we hen om actief deel te nemen aan de samenleving.

We gaan altijd in gesprek met onze cliënten en hun omgeving om erachter te komen wat hun leven waardevol maakt. Op basis daarvan passen we onze zorg aan, zodat we niet alleen voldoen aan de basisbehoeften, maar ook bijdragen aan het vervullen van dromen en wensen.

Wat betekent dit voor hen?

Onze medewerkers

Zij zijn de spil in het leveren van kwalitatieve zorg. Om hen goed te ondersteunen luisteren we vooral naar hun ervaringen en behoeften. In plaats van te focussen op administratieve taken en interne audits, vragen we: wat heb je nodig om je werk goed te kunnen doen? Hierdoor vinden we oplossingen die echt werken in de praktijk.

Daarnaast is er veel aandacht voor ontwikkeling en scholing. We bieden mogelijkheden voor groei en ondersteunen medewerkers in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. We stimuleren hen om te blijven leren en zich aan te passen aan de veranderende zorgvraag. Het is belangrijk dat zij voelen dat ze van betekenis kunnen zijn voor onze cliënten én voor elkaar.

Spreekt dit je aan? Bekijk onze vacatures!
Op zoek naar kwaliteitsverslagen?

Downloads

Elk jaar maken we een kwaliteitsverslag. Daarin wordt beschreven waar we met elkaar aan werken om de kwaliteit van onze dienstverlening verder te verbeteren.

Layer 1

Wil je meer weten over onze organisatie of dienstverlening? Kom langs voor een kop koffie en we vertellen je graag meer. Neem contact op